Update! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Waas - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Waas - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal,

De tijd gaat ontzettend snel hier, vooral omdat ik fulltime aan het werk ben en in het weekend probeer om wat van Londen te zien.

In het huis is nu al flink drukker, omdat het studie semester weer is begonnen. Dit betekent dat het best wel gezellig is aan tafel, dus dat is positief! Ondertussen heb ik behoorlijk wat mensen leren kennen bij wie ik aan tafel kan schuiven en met wie ik een gezellig gesprek kan hebben.

Afgelopen weekend ben ik met Gabriela, het meisje dat ik in Wenen had ontmoet, naar het Tate Britain geweest. We hebben vooral bijgekletst, maar natuurlijk ook veel mooie dingen gezien. Wat mij vooral in de musea hier opvalt in vergelijking met de Nederlandse musea is dat het veel dynamischer is, er wordt gewoon gesproken in de zalen en niet overdreven zachtjes of rustig gedaan. Het is dan ook veel drukker in de musea dan in Nederland, dus dat heeft er vast ook mee te maken.
Vandaag hadden we echt Londens regenweer, dus in het British Museum was het echt overvol. Ik heb ongeveer een uur geprobeerd om een paar objecten te vinden uit één van de schoolprogramma’s, maar ik moest mij overal tussendoor wringen. Al mijn collega’s zeiden dan ook, ja dat komt omdat het regent, dan is het nog drukker dan normaal.

Op stage gaat het allemaal goed. Ik ben druk bezig met onderzoek naar mummies, dus dat is interessant. Nu moet ik nog gaan bedenken wat de kinderen over de mummies gaan leren en vooral ook HOE ik dat wil gaan vormgeven. Een leuke taak voor volgende week! Verder word ik veel betrokken bij allerlei kleine lopende zaken. Er is bijvoorbeeld een nieuw programma gemaakt wat door een groep kinderen werd uitgetest. Hier werd ik meteen bij betrokken om dit mede te begeleiden en naderhand vroeg degene die het spel ontwikkeld had wat mijn mening was en hoe we het nog meer konden verbeteren. Daar had ik natuurlijk wel wat ideeën over :) En een ander project heeft te maken met 3D printen, daar wordt een weekend voor georganiseerd. Naast het 3D printen willen ze ook een andere opdracht voor de kinderen hebben en daarvoor hadden ze de 3Doodler pen in gedachten (check: https://www.youtube.com/watch?v=DQWyhezIze4 ). Ik had er ook nog nooit van gehoord. Het is trouwens niet zo gemakkelijk als dat het er op de video uitziet, want ik heb het natuurlijk ook even geprobeerd. In ieder geval mocht ik aan de slag met bedenken wat de kinderen hiermee konden doen verbonden aan (jawel) een Egyptisch thema. Alles staat de komende maanden volgens mij in het teken van Egypte, door de tentoonstelling die eind mei opent.
Dus telkens als ik even niet meer weet wat ik moet doen, komen ze weer met een nieuw project of iets dat uitgewerkt moet worden, dus volgens mij wordt het een hele afwisselende stage, waarbij ik veel digitale middelen ga leren gebruiken.
En dames van museumstudies: ik ben al druk aan het nadenken wat ik voor jullie ga doen, ben wel bang dat een ontmoeting met een curator er niet in zit, aangezien de afdelingen hier nogal flink gescheiden zijn. Maar ik ga zeker iets leuks voor jullie bedenken!

Verder was er de afgelopen week een staking van de metro, zoals sommige van jullie misschien op het nieuws hebben meegekregen. Nou dat was echt verschrikkelijk, ik doe er normaal zo’n 35-40 min over om in het BM te komen en was nu twee uur bezig geweest!! Een beetje balen voor Wanda en Alouette die volgende week langskomen, wanneer er zeer waarschijnlijk opnieuw een staking is.

En voor iedereen die meegekregen had dat ik een kamergenoot kreeg: dat ging niet door… Het meisje was al voordat ze hier had geslapen weer verdwenen. Ik sprak haar van de week en ze vond de kamer nogal klein, dus ze had gevraagd of er een grotere kamer beschikbaar was. Nou als ze dat allemaal gaan doen, dan blijf ik hier lekker alleen zitten :D Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Volgende keer waarschijnlijk een enorm site-seeing verhaal met Wanda en Alouette.

Groetjes Laura

• 01 Mei 2014 - 21:46

Evelien:

Wat ben je toch heerlijk enthousiast!!

• 01 Mei 2014 - 21:48

Laura Van Waas:

Hahaha, dat ben ik van nature!

• 02 Mei 2014 - 15:28

Ton Van Waas:

Hallo Laura, mooi uitgebreid verslag om iedereen op de hoogte te houden van jouw leven in Londen. Ik zie en spreek je wel weer binnenkort op Skype. groetjes, papa

• 10 Mei 2014 - 13:28

Corrie Van De Riet:

hoi die laura

ik heb gelezen dat je veel leuke dingen aan het doen bent wanneer het weekend is
    lekker naar mooie dingen kijken en volgende week al weer een weekend naar huis
    ik ben samen met je moeder naar het haags gemeentemuseum geweest wij vonden het allebei heel erg mooi en hebben weer leuke ideeen opgedaan voor ons tekenproject
    maandag gaan we samen naar het rijksmuseum daar is je moeder al geweest met tonnie en
    escorte maar ik nog niet dus gaan we het samen nog een keer proberen
    ik wensw je nog een heel leuke tijd toe de komende week

groetjes corrie van de riet