Huiselijke perikelen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Waas - WaarBenJij.nu Huiselijke perikelen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Waas - WaarBenJij.nu

Huiselijke perikelen

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal,

De afgelopen tijd wordt het steeds gezelliger in het huis hier. Iedereen begint een beetje te eindigen met zijn studie en wat meer tijd te krijgen om gezellige dingen te doen. Vorige week hebben we dan ook met vier meiden besloten een voetbalwedstrijd te boycotten. Ik heb geen idee meer wie er moesten spelen, maar een groot deel van de mensen hier ging de wedstrijd kijken en wij besloten lekker naar de bioscoop te gaan. Dat was dus een erg gezellige avond.

Op de zondag erna ben ik met Aurelie (meisje uit het huis) en Timo (een vriend die zij via de universiteit kent) naar het British Museum geweest (ja wat een originele plek). We hebben daar een paar tentoonstellingen bezocht en daarna zijn we heerlijk Engels scones met thee gaan eten/drinken. Vervolgens besloten we dat we toch ons avondeten gingen missen en dat we dan dus ook wel heerlijk Engels in het park konden gaan zitten met wat drinken en eten. Dus ook mijn zondag heb ik heel sociaal doorgebracht.

Vervolgens besloten een paar mensen dat ze graag naar het ballet willen, Romeo en Juliet speelt in een grote opera/ballet theater. Dus daar hebben we tickets voor geboekt, maar dat is pas over twee weken. En gisteren ben ik met Aurelie naar Kew Gardens gegaan, de botanische tuinen in Londen. En vooral erg groot en erg afwisselend. Ze hadden verschillende kassen met daarin planten en bloemen van over de hele wereld. En ook het buitengebied was erg mooi en afwisselend. We hebben zelfs 18 meter geklommen om in de boomtoppen te lopen. Het is zo interessant dat je het gevoel kan hebben dat je ver weg uit de stad bent, terwijl je er eigenlijk nog midden in zit (en elke twee minuten een vliegtuig heel laag hoort overvliegen, omdat Heathrow vlakbij ligt).

En vandaag was het zo mooi weer dat we buiten ontbeten en geluncht hebben. Vooral de lunch leverde veel hilariteit op. We hebben van die picknicktafels in de tuin staan en terwijl we rustig zaten te eten, horen we veel lawaai en zien we de mensen aan de tafel naast ons op de grond liggen. De bank waarop zij zaten was volledig gebroken en zij waren dus naar achteren gevallen. Gelukkig konden we er allemaal heel hard om lachen (vooral het Amerikaanse meisje moest heel hard aanstekelijk lachen) en had niemand pijn.

Wie weet zorgen al deze contacten nog voor leuke verblijfadresjes in het buitenland, want ik spreek mensen van allerlei verschillende landen en plaatsen, dus dat is hartstikke leuk!

Dat was het weer voor de komende tijd, volgend weekend ben ik eventjes thuis voor de bruiloft van Jeroen en Leonie (met in ieder geval een prachtige huwelijksbelofte van Jeroen ;-))

Groetjes Laura

• 02 Juni 2014 - 08:25

Petra:

Heerlijk dat je zo geniet! Leuk om te lezen;) Heel veel plezier in nederland!